اقدام پژوهي

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

 

چكيده
دو عنصر اساسي معلم و دانش آموز در امر آموزشي و يادگيري وجود دارد و يادگيري مستلزم تعامل فعال و مؤثر بين اين دو عنصر مي‌باشد.

تاكنون در مورد راهبردهاي آموزشي و روش‌هاي تدريس معلم تحقيقات خوبي صورت گرفته است و معلمان در دوره‌هاي مختلف با روش‌ها و راهبردهاي آموزشي آشنا مي‌شوند.

ولي به عنصر اساسي ديگر فرايند آموزش ويادگيري يعني دانش آموز وروشها و راهبردهاي يادگيري او توجه چنداني صورت نگرفته است.
امروزه جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان و كمك به ارتقاي عملكرد تحصيلي آنان به عنوان يك اصل مهم در نظام آموزشي هر جامعه مورد نظر است.

در واقع اساس منطقي آموزش بر اين اصل استوار است كه به دانش آموزان ياد بدهيم چگونه ياد بگيرند، چگونه به خاطر بسپارند و چگونه مساله حل كنند.

واژگان كليدي: مطالعه – يادگيري – افت تحصيلي – دانش آموز

 


لينك دانلود:

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

اقدام پژوهي چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت‌هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم؟

چكيده
در سال تحصيلي 92- 91 كه در مدرسه ... ...شهرستان ...به كار داشتم با هدف افزايش علاقه مندي دانش آموزان به رسم هندسي كتاب رياضي راهنمايي طرحي را با شش راه كار بردانش آموزان مدرسه راهنمايي ... ...ارائه دادم.

راه كارهاي انجام شده عبارت‌اند از: 1- بازديد اماكن متبركه 2-رسم چند قوس و و گنبد 3- طراحي چند قطعه مكانيكي توسط دانش آموز 4-درست كردن الگوي فراكتال هندسي 5- معرفي ستاره جغرافيا كه معرف جهات اصلي و فرعي در جغرافياست 6-معرفي چند كتاب.

فهرست مطالب:


لينك دانلود:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي


ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 

چكيده:
دانش آموزاني كه از طريق يادگيري فعال به يادگيري مي بردازند نه تنها بهتر ياد مي‌گيرند بلكه از تجربه يادگيري الذت بيشتري نيز مي‌برند.

حتي اگر معلم بهترين سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسي به سخنراني بپردازد ممكن است يادگيري صورت گيرد اما اين يادگيري به اندازه يادگيري كه در موقعيت فعات به وجود مي‌آيد كامل جامع وپايدار نيست.

اثرات يادگيري از طريق كار گروهي و همياري را مي‌توان در اين 5 بند خلاصه كرد:
1. افراد از يكديگر مي‌آموزند
2. انگيزه جهت يادگيري راافزايش مي‌دهد
3. احساسات مثبت نسبت به يكديگر را افزايش مي‌دهد واز جدايي و تنهايي مي‌كاهد وروابط دوستانه ايجاد مي‌كنند
4. باعث تقويت مهارت‌هاي اجتماعي مي‌گردد.
5. منجربه تقويت عزت نفس مي‌شود.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 


ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

 چكيده
پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه راهنمايي ……………مي‌باشد. در اين پژوهش نشان دادم كه چگونه با راهكارها و تجربيات ديگران و همكاري كادر مدرسه مي‌توان هر اقدام مثبتي را در مدرسه به انجام رساند. يكي از اين اقدامات مثبت برگزاري نماز جماعت در مدرسه با حضور حد اكثري دانش آموزان است. حضور دانش آموزان در نماز جماعت در ابتداي سال تحصيلي بسيار ناچيز بود اما با راهكارهايي كه توسط اولياء و همكاران در مدرسه اجرا كرديم توانستيم پس از 4 ماه حضور حد اكثري دانش آموزان را در نماز جماعت داشته باشيم.

 


لينك دانلود:

اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

چكيده
نوشتن و انشا نعمت عظيمي است كه با هيچ نعمت ديگري قابل مقايسه نيست. خداوند تبارك و تعالي دو نعمت اساسي خواندن و نوشتن را در سوره مباركه علق، بيان فرموده است. از اين نكته مي‌توان استفاده كرد كه براي خوب نوشتن بايد بتوان خوب خواند و خوانده‌ها را خوب فهميد تا بتوان نوشت.
در پايان اين پژوهش نتايج زير بدست آمد:
• دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
• اكثر فراگيران در درس انشا فعال شدند.
• كلاس‌ها براي معلمان ديگر خسته كننده و ملال آورنبود.
• در ميان دانش اموزان و معلمان بيشتر شد.
• اين شكل كار زمينه‌هاي رشد اجتماعي فراگيران را نيز فراهم مي‌سازد
• انسان‌هاي متفكر و خلاق و نقاد را به بار مي‌آورد.
• عادت به مطالعه و بررسي و تحقيق را را نيز فراهم مي‌سازد.
• گنجينه لغات فراگيران افزايش مي‌يابد.
• افزون بر نگارش، مهارت سخن گفتن بسياري از آن‌ها بهبود خواهد يافت.
• خلاقيت فراگيران را افزايش يافت.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي


ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي چگونه مي‌توانم رابطه اي بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزانم و اعتماد بنفس بوجود آورم؟

چكيده
اهميت اعتماد به نفس براي كساني كه با كودكان و نوجوانان سرو كار دارند امري روشن است مشكل است بتوان ارتباط نزديكي با كودكان داشت.

ولي از باورهاي مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخيراً به نظر مي‌رسد كه اعتماد به نفس يك موضوع عموم پسند باشد كه مقبوليت آن همچنان در حال افزايش است كتاب‌هاي مختلف براي والدين، معلمان با مشاوران وخود كودكان ونوجوانان بر نياز به داشتن اعتماد به نفس تأكيد دارد.
اعتماد بنفس و يا احساس ارزشمندي يكي از نيازهاي اساسي و اوليه بشر است, اعتماد بنفس در چگونگي كيفيت اعمال و رفتار بشر در تمامي مراحل زندگي نقش مهمي بازي مي‌كند.

مطالعه‌هاي تأثير اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملكرد و ارضاي شغلي, اجتماعي, خانوادگي و حفظ بهداشت و سلامت جسمي و رواني در مراحل مختلف سني نشان مي‌دهد.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي چگونه مي‌توانم رابطه اي بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزانم و اعتماد بنفس بوجود آورم؟

چكيده
اهميت اعتماد به نفس براي كساني كه با كودكان و نوجوانان سرو كار دارند امري روشن است مشكل است بتوان ارتباط نزديكي با كودكان داشت.

ولي از باورهاي مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخيراً به نظر مي‌رسد كه اعتماد به نفس يك موضوع عموم پسند باشد كه مقبوليت آن همچنان در حال افزايش است كتاب‌هاي مختلف براي والدين، معلمان با مشاوران وخود كودكان ونوجوانان بر نياز به داشتن اعتماد به نفس تأكيد دارد.
اعتماد بنفس و يا احساس ارزشمندي يكي از نيازهاي اساسي و اوليه بشر است, اعتماد بنفس در چگونگي كيفيت اعمال و رفتار بشر در تمامي مراحل زندگي نقش مهمي بازي مي‌كند.

مطالعه‌هاي تأثير اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملكرد و ارضاي شغلي, اجتماعي, خانوادگي و حفظ بهداشت و سلامت جسمي و رواني در مراحل مختلف سني نشان مي‌دهد.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

 

فهرست مطالب
چكيده 1
«مقدمه : 2
توصيف وضعيت و تبيين مسئله» 2
شواهد 1 5
تعريف مفاهيم و واژگان كليدي 10
يافته هاي علمي 10
پيشينه تحقيق 13
تجزيه و تحليل و تفسير داده ها: 15
اجراي راهكار هاي پيشنهادي و نظارت بر آنها: 17
گردآوري شواهد 2: 22
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار: 23
ارائه راه حل هاي پيشنهادي وبررسي راه حل ها 23
منابع 28



لينك دانلود:

اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي


ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

 چكيده
با توجه به مراحلي كه اجراكردم و براساس مشاهداتم ازوضعيت روحي دانش آموزان وحضورشان در نماز، به اين نتايج دست يافتم:
دانش آموزان بدون اكراه ، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوكرده و براي نماز آماده مي‌شوند.
آنان بدون كمرويي ،اشكالاتي را كه با آن مواجه مي‌شوند ، مي‌پرسند.
ميزان مشاركتشان در آماده كردن محل نماز ،نشان از علاقهٔ آنان داردشمارش دانش آموزان در هنگام نماز خواندن نشان از افزايش تعداد شركت كنندگان دارد
تمام همكاران در اين پژوهش بيان نمودند كه اين موفقيت بر اساس كارهايي بوده كه با هم انجام داده بوديم خوشحال بودند ومرا تشويق به ادامهٔ كارهايي نظير اين كار نمودند ودرخواست كردند نسخه اي از كارم را در اختيارشان قرار دهم . اولياء نيز بيان داشتند كه فرزندانشان به نماز اهميت مي‌دهند ، والدين مي‌گفتند : هر جاي نماز و يا وضو اشتباه مي‌كنيم ،اشتباه ما را گوشزد كرده و اصلاح مي‌نمايند .
با تلاش مداومي كه در طول حدود 4 ماه داشتم ، توانستم با كمك همكارانم با گرد آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آن‌ها اقداماتي انجام دهم كه نتيجهٔ آنان به اين شرح است :
1- اشكالات نماز وشرايط برگزاري نماز جماعت دانش آموزان به طور كامل رفع شده است .
2- دانش آموزان با اشتياق واز روي اختيار هر روز خودشان مقدمات برگزاري نماز را مهيا مي‌كنند.
3- گفته‌هاي والدين آن‌ها واشتياق و رفتارشان ، نشان مي‌دهد كه نسبت به خواندن نماز علاقمندي نشان داده وچنان چه اين روش در سال‌هاي بعد پيگيري شود ،اين امر بيشتر ملكة وجود آنان خواهد شد .


لينك دانلود:

دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

چكيده
در پايه چهارم دو درس رياضي و فارسي (قرائت فارسي و املاي فارسي) كليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذكر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد.
پس از مطالعه نمرات و بحث با معلم پايه چهارم و والدين، راه هاي متعددي جهت تقويت املاي آنان مورد بررسي قرار گرفت.
خوشبختانه بعد از بيست جلسه دانش آموزان مشكل دار, طوري پيشرفت كردند كه معلم پايه چهارم باورشان نمي شد كه اين دانش آموزان, همان دانش آموزان بيست روز پيش هستند.

شركت در بحث هاي كلاس, پيشرفت در ساير نتيجه تقويت آنها در درس املا بود. جهت تشويق دانش آموزاني كه پيشرفت حاصل نموده اند مدير مدرسه جوايزي را به آنان داد.

اولياي دانش آموزان هم خيلي خوشحال بودند و حتي يكي از اوليا كه بيسواد بود تصميم گرفت كه كلاس فشرده اي هم براي او جهت سواد آموزي بصورت خصوصي در نظر گرفته شود.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب كردم؟

اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب كردم؟

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب كردم؟

 

چكيده
از زماني كه به تدريس درس تاريخ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخي از دانش‌آموزان به كلاس شده‌ام؛ كه از درس، كتاب و معلم گريزان و بيشتر سعي دارند كه خودشان بصورت مستقل و بدون اتكا به معلم درس را فرا بگيرند. اين وضعيت چندان براي من و كلاس خوش آيند نبود بنابراين تصميم گرفتم تا آنجا كه مي‌توانم وضعيت نامطلوب را دچار تغيير و تحول نموده و كلاسم را از هر لحاظ داراي شور و نشاط كافي نمايم.
نتيجه‌اي كه در نهايت پس از به كار بردن راه حل‌هاي مختلف براي اينجانب عايد شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعاليت دانش‌آموزان در كلاس بوده است. كه اين مسئله برايم ارزش زيادي داشته است.
از ديگر مواردي كه بايد به آن اشاره شود كسب موفقيت دانش‌آموزان در آزمونهاي مستمر و پاياني بود.
شركت همگي دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه در پرسش‌هاي كلاسي، انجام برخي تكاليف محوله و رقابت سالم در بين آن‌ها از ديگر مواردي است كه از كنار آن نمي‌توان به سادگي گذشت.
در نشست‌ها و گفتگوهايي كه با همكاران مختلف داشته‌ام، در استفاده از راه‌حل‌هاي مذكور، بيشتر تشويق مي‌شدم.

فهرست مطالب

لينك دانلود:

اقدام پژوهي چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب كردم؟




ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود درس پژوهي علوم سوم ابتدايي مهره داران

درس پژوهي علوم سوم ابتدايي مهره داران


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي علوم سوم ابتدايي مهره داران

ارزشيابي تدريس :

در مرحله اول تدريس خيلي راهكار هاي آموزشي و محيط مناسب بود و همچنين فراگيران پر از جنب و جوش و شادي بودند.

و در آموزش درس همكاري مي نمودند ولي يكسره مشكلات خاص وجود داشت كه مي بايست برطرف شود كم بودن زمان آماده سازي براي درس جديد.

چكيده

آدمي از آغاز بر آن بوده است كه تاريكي هاي جهان را به نور آگاهي و دانش و انديشه روشن نمايد.

تا بتواند به افق هاي دورتر دانايي و دانش اوج بگيرد. در اين ميان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتي است.

ايزدي كه معلمان را به مراتب عالي الهي مي رساند.

و باري گران و مسئوليتي عظيم را بردوش اين جماعت قرار مي دهد. جستار پيش رو، حاصل اين عشق و احساس وظيفه ي توأمان است.

 

هدف كلي : آشنايي دانش آموزان با جانوران مهره دار. 
اهداف جزئي : 
1- آشنايي دانش آموزان با نوع پوشش جانوران مهره دار.
2- آشنايي دانش آموزان با طريقه ي تنفس جانوران مهره دار.
3- آشنايي دانش آموزان با طريقه ي توليد مثل جانوران مهره دار.
4- آشنايي دانش آموزان با محل زندگي جانوران مهره دار.
5- آشنايي دانش آموزان با تفاوت ها و شباهت هاي جانوران مهره دار.
6- .....



لينك دانلود:

دانلود درس پژوهي علوم سوم ابتدايي مهره داران


دانلود درس پژوهي علوم سوم ابتدايي مهره داران

 

درس پژوهي,درس پژوهي درمورد,درس پژوهي درباره,درس پژوهي كلاس سوم ابتدايي,درس پژوهي در رابطه كلاس سوم ابتدايي,درس پژوهي پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي آموزگار كلاس سوم ابتدايي,درس پژوهي معلم سوم ابتدايي,درس پژوهي كلاس سوم ابتدايي بصورت,درس پژوهي كلاس سوم ابتدايي بصورت ورد,دانلود درس پژوهي كلاس سوم ابتدايي,نمونه درس پژوهي پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي راجع به,درس پژوهي مربوط به درس علوم سوم ابتدايي,درس پژوهي مربوط به درس علوم پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي درس علوم مهره داران كلاس سوم ابتدايي,درس پژوهي درس علوم مهره داران پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم سوم,درس پژوهي علوم پايه سوم,درس پژوهي علوم,درس پژوهي علوم سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم پنجم,درس پژوهي علوم ششم,درس پژوهي علوم دوم ابتدايي,درس پژوهي علوم چهارم,درس پژوهي علوم تجربي,درس پژوهي علوم متوسطه اول,درس پژوهي علوم اول ابتدايي,درس پژوهي علوم هشتم,درس پژوهي علوم پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم پنجم ابتدايي,نمونه درس پژوهي علوم پنجم,درس پژوهي علوم ششم ابتدايي,درس پژوهي علوم ششم دبستان,نمونه درس پژوهي علوم ششم ابتدايي,طرح درس درس پژوهي علوم ششم,درس پژوهي علوم دوم دبستان,نمونه درس پژوهي علوم چهارم,اقدام پژوهي درس علوم چهارم ابتدايي,درس پژوهي علوم چهارم ابتدايي,درس پژوهي علوم تجربي متوسطه اول,درس پژوهي علوم تجربي هشتم,درس پژوهي علوم تجربي هفتم,درس پژوهي علوم تجربي پايه هفتم,اقدام پژوهي درس علوم تجربي راهنمايي,نمونه درس پژوهي علوم تجربي,اقدام پژوهي درس علوم تجربي,درس پژوهي علوم هفتم,نمونه درس پژوهي علوم هفتم,درس پژوهي,درس پژوهي چيست,درس پژوهي ابتدايي,درس پژوهي در ابتدايي,درس پژوهي رياضي,درس پژوهي و مراحل آن,درس پژوهي Ppt,درس پژوهي دوم ابتدايي,درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي اول ابتدايي,درس پژوهي ابتدايي رياضي,درس پژوهي ابتدايي اول,درس پژوهي دبستان,درس پژوهي در ابتدايي چيست,درس پژوهي ابتدايي,درس پژوهي سوم ابتدايي,درس پژوهي علوم ابتدايي,درس پژوهي در مقطع ابتدايي,درس پژوهي رياضي سوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي دوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي متوسطه اول,درس پژوهي رياضي ششم,درس پژوهي رياضي اول ابتدايي,درس پژوهي رياضي پايه دوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي پنجم,درس پژوهي رياضي پنجم ابتدايي,درس پژوهي رياضي چهارم ابتدايي,درس پژوهي دوم ابتدايي رايگان,نمونه درس پژوهي دوم ابتدايي,درس پژوهي علوم دوم ابتدايي,نمونه درس پژوهي سوم ابتدايي,درس پژوهي پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي قرآن سوم ابتدايي,نمونه درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي مقطع ابتدايي,درس پژوهي در دوره ابتدايي,طرح درس پژوهي دوره ابتدايي,جشنواره درس پژوهي دوره ابتدايي,نمونه درس پژوهي مقطع ابتدايي,نمونه كار درس پژوهي دوره ابتدايي,يك نمونه درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي اول ابتدايي رايگان,درس پژوهي پايه اول ابتدايي,نمونه درس پژوهي اول ابتدايي,درس پژوهي فارسي اول ابتدايي,نمونه درس پژوهي كلاس اول ابتدايي

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي موضوع جمع



درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي موضوع جمع


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي موضوع جمع

 

بخشي از متن فايل word درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي باموضوع جمع :

توضيحات:
تحقيق درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي با موضوع جمع، در قالب فايل Word و در حجم 24 صفحه.

در اين درس پژوهي كليه مستندات و مراحل اجرا به طور كامل رعايت گرديده است.

بخشي از متن:
پس از انجام مراحل مختلف تدريس و استفاده از روش پرسش و پاسخ و بارش مغزي و مشاهده ي آن توسط ناظران همكار ، و بيان نقاط ضعف مجري توسط اعضا ، و بررسي مطالب گقته شده .

معلوم گرديد كه دانش آموزان با استفاده ي از اين روش و البته انس و الفت بين معلم و دانش آموز و ايجاد ارتباط قوي عاطفي ، پس از پرسش هاي مختلف هدف دار و بيان نظرات توسط دانش آموز و هدايت نظرات به سمت اهداف از پيش تعيين شده.

معلم گاها توجه دانش آموز را به خود جلب مي نمايد و اهميت درس را – كه تا وقتي هست حتي متوجه وجود آن نمي شويم .

در پايان نيز تعيين تكليف منزل كه همان ادامه ي بحث ها و گفتگوهاي كلاسي مي باشد،تكميل كننده ي اهداف بوده و نتيجه ي دلخواه به دست مي آيد.

تدريس اول :
1- گروه بندي دانش آموزان
2- سلام و احوال پرسي و حضور و غياب
3- ايجاد انگيزه
4- توضيح راجع به مناسبت هاي اخير
5- بررسي تكاليف دانش آموزان
6- ارزشيابي از قبل
*گزارش دهي مستند
آموزگاران طي يك نشست به نقد كار مشترك خود پرداختند.


لينك دانلود:

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي موضوع جمع


دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي موضوع جمع

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق

درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق

فرمت ورد وقابل ويرايش تعدادصفحات23

اهداف كلي :

آشنايي كامل دانش آموزان با مفهوم درس و ايجاد تفكر و خلاقيت در فرايند ياد دهي – يادگيري

هدف درس پژوهي : ايجاد تفكر در دانش آموزان

پرورش قوه تخيل در دانش آموزان

تثبيت يادگيري با كمك تقويت تفكر

حيطه عاطفي : بالا بردن قوه تفكر در دانش آموزان

ايجاد علاقه در دانش آموزان براي شركت در كار گروهي

ايجاد نگرش مثبت در فراگيران و تاكيد بر خواندن و يادگيري

آدمي از آغاز بر آن بوده است كه تاريكي هاي جهان را به نور آگاهي و دانش و انديشه روشن نمايد تا بتواند به افق هاي دورتر دانايي و دانش اوج بگيرد.

در اين ميان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتي است ايزدي كه معلمان را به مراتب عالي الهي مي رساند.

و باري گران و مسئوليتي عظيم را بردوش اين جماعت قرار مي دهد. جستار پيش رو، حاصل اين عشق و احساس وظيفه ي توأمان است. 

چالش هاي فرا روي گروه و راهكارهاي گروه براي مقابله با آن ها
 مشكلات در آموزش دانش آموزان دير آموز
 كمبود وسايل كمك آموزشي
 نبودن زمان كافي براي بررسي موضوع
روش تعيين اثربخشي نتايج اجرايي درس پژوهي


لينك دانلود:

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق

دانلود درس پژوهي رياضي پايه اول ابتدايي درس تفريق

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

فصل اول

مقدمه 

تعيين مساله و انتخاب موضوع 

بيان ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع از طريق درس پژوهي 

تشريح ويژگي ها و شرايط خاص 

جديد و علمي بودن مسئله 

فصل دوم

تعيين راهكارها در راستاي حل مسئله 

بيان دليل راهكار انتخابي 

گروه بندي بدون تعيين سرگروه و با توجه به سبك هاي شناختي 

توجه به تفاوت هاي فردي 

معنادار كردن يادگيري 

توجه به عوامل انگيزشي و نگرشي درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان

همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسايل و دست سازه هاي آموزشي

روش هاي نوين تدريس درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان

تداعي معنا (تصوير سازي ذهني) درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان


لينك دانلود:

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

فصل اول

مقدمه 

تعيين مساله و انتخاب موضوع 

بيان ضرورت و اهميت پرداختن به موضوع از طريق درس پژوهي 

تشريح ويژگي ها و شرايط خاص 

جديد و علمي بودن مسئله 

فصل دوم

تعيين راهكارها در راستاي حل مسئله 

بيان دليل راهكار انتخابي 

گروه بندي بدون تعيين سرگروه و با توجه به سبك هاي شناختي 

توجه به تفاوت هاي فردي 

معنادار كردن يادگيري 

توجه به عوامل انگيزشي و نگرشي درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان

همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسايل و دست سازه هاي آموزشي

روش هاي نوين تدريس درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان

تداعي معنا (تصوير سازي ذهني) درباره كتاب بخوانيم و بنويسيم درس خداي مهربان


لينك دانلود:

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

دانلود درس پژوهي بخوانيم و بنويسيم پايه دوم درس خداي مهربان

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها براي ما اهميت دارند

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها براي ما اهميت دارند؟


فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايلدرس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها 

نام فايل:درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها 

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها براي ما اهميت دارند؟

مقدمه :درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها 
همانطور كه مي دانيم درس پژوهي شكل اوليه اي از توسعه ي حرفه اي معلمان مي باشد.

كه هدف عمده آن بهبود مستمر تدريس مي باشد به گونه اي كه دانش آموزان بتوانند مطالب را به شيوه ي موثر تري بياموزند.

گروه درس پژوه تلاش مي كند طرح درس خود را نقد و بررسي و به شيوه بهينه اصلاح نمايد.

طرح درس مشاركتي رمز موفقيت معلمان مي باشد. براي معلم درس پژوه تمام كردن كتاب مهم نيست.

يادگيري و فهميدن دانش آموزان مهم است.

درس پژوهي به معلمان ياد مي دهد كه در كلاس صرفا ياددهنده نباشند بلكه يادگيرنده نيز باشند.

ملاك سنجش در موفقيت درس پژوهي يادگيري معلمان است نه توليد يك درس.

تهيه طرح درس بهتر نتيجه جانبي و ثانوي فرآيند است .اما ند هدف اوليه آن.


لينك دانلود:

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها براي ما اهميت دارند

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي چرا رودها براي ما اهميت دارند

ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي درياها و درياچه هاي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل

نام فايل:درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي درياها

درس پژوهيتعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي درياها و درياچه هاي ايران كدامند

چكيده
آدمي از آغاز بر آن بوده است كه تاريكي هاي جهان را به نور آگاهي و دانش و انديشه روشن نمايد.

تا بتواند به افق هاي دورتر دانايي و دانش اوج بگيرد.

در اين ميان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتي است ايزدي كه معلمان را به مراتب عالي الهي مي رساند.

و باري گران و مسئوليتي عظيم را بردوش اين جماعت قرار مي دهد.

جستار پيش رو، حاصل اين عشق و احساس وظيفه ي توأمان است.
درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشكيل شده است.

kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .
درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است .

بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل كن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد .

. اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يك گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد.

با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد.

در جهت شناخت بهترين روش ممكن پژوهش كنيد ، نتايج پژوهش را در كلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد.


لينك دانلود:

درس پژوهي تعليمات اجتماعي چهارم ابتدايي درياها و درياچه هاي



ادامهـ مطلبـ |
برچسب:

آخرین مطالب ارسالی

نمونه سوالات ضمن خدمت معرفت و بصيرت حسيني
دانلود پروژه مهر 97
دانلود پروژه مهر 97-98
دانلود نمونه كامل پروژه مهر 97 مدارس ابتدايي و متوسطه براي سال تحصيلي 97-98
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت سنجش آغازين
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آزمون هاي تيمز
ضمن خدمت ارزشيابي كيفي توصيفي
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارزشيابي كيفي توصيفي
نمونه سوالات ضمن خدمت برنامه ريزي آموزشي
نمونه سوالات ضمن خدمت ارزشيابي كيفي توصيفي

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان