اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه
فرمت فايل ورد و قابل ويرايش
تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل
قسمتي از فايل:اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه
چكيده
دو عنصر اساسي معلم و دانش آموز در امر آموزشي و يادگيري وجود دارد و يادگيري مستلزم تعامل فعال و مؤثر بين اين دو عنصر ميباشد.
تاكنون در مورد راهبردهاي آموزشي و روشهاي تدريس معلم تحقيقات خوبي صورت گرفته است و معلمان در دورههاي مختلف با روشها و راهبردهاي آموزشي آشنا ميشوند.
ولي به عنصر اساسي ديگر فرايند آموزش ويادگيري يعني دانش آموز وروشها و راهبردهاي يادگيري او توجه چنداني صورت نگرفته است.
امروزه جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان و كمك به ارتقاي عملكرد تحصيلي آنان به عنوان يك اصل مهم در نظام آموزشي هر جامعه مورد نظر است.
در واقع اساس منطقي آموزش بر اين اصل استوار است كه به دانش آموزان ياد بدهيم چگونه ياد بگيرند، چگونه به خاطر بسپارند و چگونه مساله حل كنند.
واژگان كليدي: مطالعه – يادگيري – افت تحصيلي – دانش آموز
اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه
- ۲۰۱ بازديد
- ۰ نظر