آرشیو فروردین ماه 1397

,درس پژوهي,درس پژوهي چيست,درس پژوهي ابتدايي,درس پژوهي در ابتدايي,درس پژوهي رياضي,درس پژوهي و مراحل آن,درس پژوهي Ppt,درس پژوهي دوم ابتدايي,درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي اول ابتدايي,درس پژوهي چيست,طرح درس پژوهي چيست,منظور از درس پژوهي چيست,چيستي درس پژوهي,درس پژوهي ابتدايي رياضي,درس پژوهي ابتدايي اول,نمونه درس پژوهي ابتدايي,طرح درس پژوهي ابتدايي,دانلود درس پژوهي ابتدايي,درس پژوهي سوم ابتدايي,درس پژوهي در ابتدايي چيست,درس پژوهي علوم ابتدايي,درس پژوهي در مقطع ابتدايي,درس پژوهي رياضي سوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي دوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي متوسطه اول,درس پژوهي رياضي ششم,درس پژوهي رياضي اول ابتدايي,درس پژوهي رياضي پايه دوم ابتدايي,درس پژوهي رياضي پنجم,درس پژوهي رياضي پنجم ابتدايي,درس پژوهي رياضي چهارم ابتدايي,درس پژوهي دوم ابتدايي رايگان,نمونه درس پژوهي دوم ابتدايي,درس پژوهي علوم دوم ابتدايي,نمونه درس پژوهي سوم ابتدايي,درس پژوهي پايه سوم ابتدايي,درس پژوهي قرآن سوم ابتدايي,نمونه درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي مقطع ابتدايي,درس پژوهي در دوره ابتدايي,طرح درس پژوهي دوره ابتدايي,جشنواره درس پژوهي دوره ابتدايي,نمونه درس پژوهي مقطع ابتدايي,نمونه كار درس پژوهي دوره ابتدايي,يك نمونه درس پژوهي دوره ابتدايي,درس پژوهي اول ابتدايي رايگان,درس پژوهي پايه اول ابتدايي,نمونه درس پژوهي اول ابتدايي,درس پژوهي فارسي اول ابتدايي,نمونه درس پژوهي كلاس اول ابتدايي

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه

 

چكيده
دو عنصر اساسي معلم و دانش آموز در امر آموزشي و يادگيري وجود دارد و يادگيري مستلزم تعامل فعال و مؤثر بين اين دو عنصر مي‌باشد.

تاكنون در مورد راهبردهاي آموزشي و روش‌هاي تدريس معلم تحقيقات خوبي صورت گرفته است و معلمان در دوره‌هاي مختلف با روش‌ها و راهبردهاي آموزشي آشنا مي‌شوند.

ولي به عنصر اساسي ديگر فرايند آموزش ويادگيري يعني دانش آموز وروشها و راهبردهاي يادگيري او توجه چنداني صورت نگرفته است.
امروزه جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان و كمك به ارتقاي عملكرد تحصيلي آنان به عنوان يك اصل مهم در نظام آموزشي هر جامعه مورد نظر است.

در واقع اساس منطقي آموزش بر اين اصل استوار است كه به دانش آموزان ياد بدهيم چگونه ياد بگيرند، چگونه به خاطر بسپارند و چگونه مساله حل كنند.

واژگان كليدي: مطالعه – يادگيري – افت تحصيلي – دانش آموز

 


لينك دانلود:

اقدام پژوهي ترويج فرهنگ كتابخواني و مطالعه



اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي 

اقدام پژوهي چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت‌هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم؟

چكيده
در سال تحصيلي 92- 91 كه در مدرسه ... ...شهرستان ...به كار داشتم با هدف افزايش علاقه مندي دانش آموزان به رسم هندسي كتاب رياضي راهنمايي طرحي را با شش راه كار بردانش آموزان مدرسه راهنمايي ... ...ارائه دادم.

راه كارهاي انجام شده عبارت‌اند از: 1- بازديد اماكن متبركه 2-رسم چند قوس و و گنبد 3- طراحي چند قطعه مكانيكي توسط دانش آموز 4-درست كردن الگوي فراكتال هندسي 5- معرفي ستاره جغرافيا كه معرف جهات اصلي و فرعي در جغرافياست 6-معرفي چند كتاب.

فهرست مطالب:


لينك دانلود:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به رسم هندسي


اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 

چكيده:
دانش آموزاني كه از طريق يادگيري فعال به يادگيري مي بردازند نه تنها بهتر ياد مي‌گيرند بلكه از تجربه يادگيري الذت بيشتري نيز مي‌برند.

حتي اگر معلم بهترين سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسي به سخنراني بپردازد ممكن است يادگيري صورت گيرد اما اين يادگيري به اندازه يادگيري كه در موقعيت فعات به وجود مي‌آيد كامل جامع وپايدار نيست.

اثرات يادگيري از طريق كار گروهي و همياري را مي‌توان در اين 5 بند خلاصه كرد:
1. افراد از يكديگر مي‌آموزند
2. انگيزه جهت يادگيري راافزايش مي‌دهد
3. احساسات مثبت نسبت به يكديگر را افزايش مي‌دهد واز جدايي و تنهايي مي‌كاهد وروابط دوستانه ايجاد مي‌كنند
4. باعث تقويت مهارت‌هاي اجتماعي مي‌گردد.
5. منجربه تقويت عزت نفس مي‌شود.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي علاقه مند كردن دانش آموزان به كار گروهي و همياري در كلاس 


اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني

 چكيده
پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه راهنمايي ……………مي‌باشد. در اين پژوهش نشان دادم كه چگونه با راهكارها و تجربيات ديگران و همكاري كادر مدرسه مي‌توان هر اقدام مثبتي را در مدرسه به انجام رساند. يكي از اين اقدامات مثبت برگزاري نماز جماعت در مدرسه با حضور حد اكثري دانش آموزان است. حضور دانش آموزان در نماز جماعت در ابتداي سال تحصيلي بسيار ناچيز بود اما با راهكارهايي كه توسط اولياء و همكاران در مدرسه اجرا كرديم توانستيم پس از 4 ماه حضور حد اكثري دانش آموزان را در نماز جماعت داشته باشيم.

 


لينك دانلود:

اقدام پژوهي جذب دانش آموزان به نماز و فرائض ديني



اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي

چكيده
نوشتن و انشا نعمت عظيمي است كه با هيچ نعمت ديگري قابل مقايسه نيست. خداوند تبارك و تعالي دو نعمت اساسي خواندن و نوشتن را در سوره مباركه علق، بيان فرموده است. از اين نكته مي‌توان استفاده كرد كه براي خوب نوشتن بايد بتوان خوب خواند و خوانده‌ها را خوب فهميد تا بتوان نوشت.
در پايان اين پژوهش نتايج زير بدست آمد:
• دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
• اكثر فراگيران در درس انشا فعال شدند.
• كلاس‌ها براي معلمان ديگر خسته كننده و ملال آورنبود.
• در ميان دانش اموزان و معلمان بيشتر شد.
• اين شكل كار زمينه‌هاي رشد اجتماعي فراگيران را نيز فراهم مي‌سازد
• انسان‌هاي متفكر و خلاق و نقاد را به بار مي‌آورد.
• عادت به مطالعه و بررسي و تحقيق را را نيز فراهم مي‌سازد.
• گنجينه لغات فراگيران افزايش مي‌يابد.
• افزون بر نگارش، مهارت سخن گفتن بسياري از آن‌ها بهبود خواهد يافت.
• خلاقيت فراگيران را افزايش يافت.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي بالفعل كردن استعدادهاي بالقوه در انشا نويسي


اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي چگونه مي‌توانم رابطه اي بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزانم و اعتماد بنفس بوجود آورم؟

چكيده
اهميت اعتماد به نفس براي كساني كه با كودكان و نوجوانان سرو كار دارند امري روشن است مشكل است بتوان ارتباط نزديكي با كودكان داشت.

ولي از باورهاي مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخيراً به نظر مي‌رسد كه اعتماد به نفس يك موضوع عموم پسند باشد كه مقبوليت آن همچنان در حال افزايش است كتاب‌هاي مختلف براي والدين، معلمان با مشاوران وخود كودكان ونوجوانان بر نياز به داشتن اعتماد به نفس تأكيد دارد.
اعتماد بنفس و يا احساس ارزشمندي يكي از نيازهاي اساسي و اوليه بشر است, اعتماد بنفس در چگونگي كيفيت اعمال و رفتار بشر در تمامي مراحل زندگي نقش مهمي بازي مي‌كند.

مطالعه‌هاي تأثير اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملكرد و ارضاي شغلي, اجتماعي, خانوادگي و حفظ بهداشت و سلامت جسمي و رواني در مراحل مختلف سني نشان مي‌دهد.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس



اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي چگونه مي‌توانم رابطه اي بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزانم و اعتماد بنفس بوجود آورم؟

چكيده
اهميت اعتماد به نفس براي كساني كه با كودكان و نوجوانان سرو كار دارند امري روشن است مشكل است بتوان ارتباط نزديكي با كودكان داشت.

ولي از باورهاي مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخيراً به نظر مي‌رسد كه اعتماد به نفس يك موضوع عموم پسند باشد كه مقبوليت آن همچنان در حال افزايش است كتاب‌هاي مختلف براي والدين، معلمان با مشاوران وخود كودكان ونوجوانان بر نياز به داشتن اعتماد به نفس تأكيد دارد.
اعتماد بنفس و يا احساس ارزشمندي يكي از نيازهاي اساسي و اوليه بشر است, اعتماد بنفس در چگونگي كيفيت اعمال و رفتار بشر در تمامي مراحل زندگي نقش مهمي بازي مي‌كند.

مطالعه‌هاي تأثير اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملكرد و ارضاي شغلي, اجتماعي, خانوادگي و حفظ بهداشت و سلامت جسمي و رواني در مراحل مختلف سني نشان مي‌دهد.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي رابطه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و اعتماد بنفس



اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي

 

فهرست مطالب
چكيده 1
«مقدمه : 2
توصيف وضعيت و تبيين مسئله» 2
شواهد 1 5
تعريف مفاهيم و واژگان كليدي 10
يافته هاي علمي 10
پيشينه تحقيق 13
تجزيه و تحليل و تفسير داده ها: 15
اجراي راهكار هاي پيشنهادي و نظارت بر آنها: 17
گردآوري شواهد 2: 22
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار: 23
ارائه راه حل هاي پيشنهادي وبررسي راه حل ها 23
منابع 28



لينك دانلود:

اقدام پژوهي بهبود وضعيت انضباطي دانش آموزان پايه دوم راهنمايي


دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت

 چكيده
با توجه به مراحلي كه اجراكردم و براساس مشاهداتم ازوضعيت روحي دانش آموزان وحضورشان در نماز، به اين نتايج دست يافتم:
دانش آموزان بدون اكراه ، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوكرده و براي نماز آماده مي‌شوند.
آنان بدون كمرويي ،اشكالاتي را كه با آن مواجه مي‌شوند ، مي‌پرسند.
ميزان مشاركتشان در آماده كردن محل نماز ،نشان از علاقهٔ آنان داردشمارش دانش آموزان در هنگام نماز خواندن نشان از افزايش تعداد شركت كنندگان دارد
تمام همكاران در اين پژوهش بيان نمودند كه اين موفقيت بر اساس كارهايي بوده كه با هم انجام داده بوديم خوشحال بودند ومرا تشويق به ادامهٔ كارهايي نظير اين كار نمودند ودرخواست كردند نسخه اي از كارم را در اختيارشان قرار دهم . اولياء نيز بيان داشتند كه فرزندانشان به نماز اهميت مي‌دهند ، والدين مي‌گفتند : هر جاي نماز و يا وضو اشتباه مي‌كنيم ،اشتباه ما را گوشزد كرده و اصلاح مي‌نمايند .
با تلاش مداومي كه در طول حدود 4 ماه داشتم ، توانستم با كمك همكارانم با گرد آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آن‌ها اقداماتي انجام دهم كه نتيجهٔ آنان به اين شرح است :
1- اشكالات نماز وشرايط برگزاري نماز جماعت دانش آموزان به طور كامل رفع شده است .
2- دانش آموزان با اشتياق واز روي اختيار هر روز خودشان مقدمات برگزاري نماز را مهيا مي‌كنند.
3- گفته‌هاي والدين آن‌ها واشتياق و رفتارشان ، نشان مي‌دهد كه نسبت به خواندن نماز علاقمندي نشان داده وچنان چه اين روش در سال‌هاي بعد پيگيري شود ،اين امر بيشتر ملكة وجود آنان خواهد شد .


لينك دانلود:

دانلود اقدام پژوهي با موضوع نماز جماعت



اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

فرمت فايل ورد و قابل ويرايش

تعداد صفحات مندرج در توضيحات فايل

قسمتي از فايل:اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي

چكيده
در پايه چهارم دو درس رياضي و فارسي (قرائت فارسي و املاي فارسي) كليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذكر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد.
پس از مطالعه نمرات و بحث با معلم پايه چهارم و والدين، راه هاي متعددي جهت تقويت املاي آنان مورد بررسي قرار گرفت.
خوشبختانه بعد از بيست جلسه دانش آموزان مشكل دار, طوري پيشرفت كردند كه معلم پايه چهارم باورشان نمي شد كه اين دانش آموزان, همان دانش آموزان بيست روز پيش هستند.

شركت در بحث هاي كلاس, پيشرفت در ساير نتيجه تقويت آنها در درس املا بود. جهت تشويق دانش آموزاني كه پيشرفت حاصل نموده اند مدير مدرسه جوايزي را به آنان داد.

اولياي دانش آموزان هم خيلي خوشحال بودند و حتي يكي از اوليا كه بيسواد بود تصميم گرفت كه كلاس فشرده اي هم براي او جهت سواد آموزي بصورت خصوصي در نظر گرفته شود.


لينك دانلود:

اقدام پژوهي تقويت انشا و تقويت املا به كار عملي